2019. Digitális Témahét - beszámoló
Virágok és Pillangók -
avagy A három pillangóról másképpen
A projekt 2019-ben elnyerte a Digitális Témahét - Balázs-Diák Óvodai különdíját.
Készítette:
Sebály Zsuzsanna
Óvodapedagógus
Összefoglaló kisfilm
Projektterv
Projekt bevezetése, előkészítés
2019 tavaszán harmadszor csatlakoztunk a Digitális Témahét országos programjához. Nagycsoportos gyermekeink most is nagy örömmel fogadták a hírt, hogy újra ilyen kihívásra készülünk. Vidáman idézték fel az emlékeket az előző digitális projektünkről. Meglepően sok mozzanatot jutott eszükbe, pedig 2 évvel ezelőtti eseményről beszélünk! (Múlt évben nem pályáztunk) Tehát úgy tűnik, mély nyomot hagyott a gyerekekben az a rendhagyó, különös hét, amikor az óvodában is használhatták azokat a digitális eszközöket, amelyeket többségük otthon a mindennapokban egyébként rendszeresen használ.
Nagy öröm volt számomra az is, hogy a szülők többsége ismét partner volt az első pillanattól kezdve, és idén is segítették a megvalósítást azzal, hogy saját eszközeiket a rendelkezésünkre bocsátották. Érkeztek különböző méretű tabletek, okos telefonok, digitális fényképezőgépek, és más, nem digitális eszközök is, amelyeket használtunk ezen a héten.
A téma, a feladatok kiválasztásakor szempont volt, hogy azok illeszkedjenek az éppen aktuális, a csoportban egyébként is futó témakörökhöz, illetve hogy olyan plusz ismeretet, tapasztalatot nyújtsunk, ami a digitális kompetenciát fejleszti, érdekes, és új is.
Gyermekeink ismerik, vagy nagyon gyorsan megtanulják a digitális eszközök kezelését. Hihetetlen érzékkel jönnek rá az alapfunkciókon kívül egyéb lehetőségekre, tehát az eszközkezelés nem kihívás számukra. Írni-olvasni még nem tudnak, viszont a számolás, a logikus gondolkodás jól megy. Ezért olyan témakört kerestem, ami ezekre a készségekre épül, ezeket fejleszti tovább. Így esett a választás a programozás témakörére.
Igen, tudom, furcsán hangzik, hogy óvodások programoznak… pedig ezt teszik ebben a projektben.